Statut
ASOCIAȚIA CED ROMÂNIA – CENTRUL DE EXCELENȚĂ PRIN DIVERSITATE
Nr. înreg. Registrul Național al Asociațiilor și Fundațiilor: 10128/A/2010
CIF: 27440127
Sediu: Eforie Nord, Str. Dorobanților nr. 1 – Hotel Mirage, Parter, Cam. 8, Jud. Constanța, cod poștal 905350
Adresă corespondență: București, Șos. Morarilor nr. 2, Corp C26, cam. 8, Sector 2, cod poștal 022452
Cont IBAN (RON): RO55BTRLRONCRT0S32262203 – Banca Transilvania
Cont IBAN (EUR): RO05BTRLEURCRT0S32162201 – Banca Transilvania
Tel: (+40) 749 995 336
E-mail: [email protected]
Website: www.ced-romania.org.ro
STATUTUL ASOCIAȚIEI CED ROMÂNIA – CENTRUL DE EXCELENȚĂ PRIN DIVERSITATE
Art. 1. Membrii Asociației
S-au asociat în vederea constituirii, de comun acord, a asociației numită Asociația CED România – Centrul de Excelență prin Diversitate, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 2. SCOPUL ASOCIAȚIEI
2.1. Scopul Asociației este constituit de:
a) Sensibilizarea societății, a mediului public și a celui privat cu privire la conceptul de accesibilitate prin organizarea de activități de informare și conștientizare, culturale, sportive, turistice și de orice altă natură în scopul promovării incluziunii și al combaterii discriminării;
b) Înființarea, organizarea și administrarea de centre de formare profesională în domeniul accesibilității, în cadrul cărora se vor realiza programe integrate de formare profesională, formală și non-formală, în scopul înțelegerii conceptului de accesibilitate și al integrării acestuia în politicile publice la nivel local, regional și național, precum și în furnizarea de bunuri și servicii de către instituțiile publice și operatorii economici;
c) Realizarea de programe de educație, formare profesională, consiliere de specialitate și dezvoltare personală în scopul integrării în societate și pe piața muncii și al creșterii calității vieții personale și profesionale a tinerilor, a persoanelor cu sau fără nevoi speciale și a celor aflate în diverse situații vulnerabile, inclusiv a familiilor acestora;
d) Realizarea de activități de îngrijire (inclusiv medicală), supraveghere și ocrotire la domiciliu sau prin înființarea sau administrarea unor centre de zi de îngrijire, recuperare și recreere pentru persoane cu sau fără nevoi speciale sau aflate în situații vulnerabile;
e) Înființarea, organizarea și administrarea de creșe, grădinițe, centre de tip „before school”/„after school”, centre de asistență sau azile de bătrâni;
f) Realizarea de activități de formare profesională, formală sau non-formală, destinate personalului medical (inclusiv studenți);
g) Realizarea de activități de instruire și formare profesională, formală sau non-formală în domeniile: igienă, educație sanitară, prevenție, acordarea primului ajutor, prevenirea și gestionarea situațiilor de urgență;
h) Realizarea de programe de educație civică democratică și cu privire la drepturile omului;
i) Promovarea valorilor morale, tradiționale, culturale, artistice sau sportive prin realizarea și promovarea de proiecte, acțiuni și evenimente convenționale și neconvenționale în spații publice sau private;
j) Acordarea de asistență în domenii precum: antreprenoriat, management de proiect, comunicare incluzivă, accesibilitate;
k) Editarea de publicații, broșuri și alte lucrări în legătură cu scopul Asociației, în format tipărit sau electronic;
l) Atragerea de fonduri din orice surse în vederea desfășurării activității;
m) Acordarea de premii și sponsorizări în cadrul acțiunilor ce constituie scopul Asociației;
n) Atragerea de voluntari și desfășurarea de activități pe bază de voluntariat;
o) Înființarea și organizarea de întreprinderi sociale, inclusiv prin inițierea unor activități economice.
2.3. Activitatea Asociației se va baza pe următoarele principii ale economiei sociale:
a) prioritate acordată individului și obiectivelor sociale față de creșterea profitului;
b) solidaritate și responsabilitate colectivă;
c) convergența dintre interesele membrilor asociați și interesul general și/sau interesele unei colectivități;
d) control democratic al membrilor, exercitat asupra activităților desfășurate;
e) caracter voluntar și liber al asocierii în formele de organizare specifice domeniului economiei sociale;
f) personalitate juridică distinctă, autonomie de gestiune și independență față de autoritățile publice;
g) alocarea celei mai mari părți a profitului/excedentului financiar pentru atingerea obiectivelor de interes general, ale unei colectivități sau în interesul personal nepatrimonial al membrilor.
2.4. Asociația:
a) va acționa în scop social și/sau în interesul general al comunității;
b) va aloca minimum 90% din profitul realizat scopului social și rezervei statutare;
c) se obligă să transmită bunurile rămase în urma lichidării către una sau mai multe întreprinderi sociale;
d) va aplica principiul echității sociale față de angajați, asigurând niveluri de salarizare echitabile, între care nu pot exista diferențe care să depășească raportul de 1 la 8.
Art. 3. OBIECTIVELE ASOCIAȚIEI
În vederea realizării scopului ei, obiectivele Asociației constau în crearea infrastructurii, resurselor și metodologiilor de natură să vină în sprijinul persoanelor aflate în stare de vulnerabilitate sau de risc, cu sau fără dizabilități, prin acordarea de asistență și servicii educaționale, sociale sau medicale atât acestor categorii de persoane cât și membrilor familiilor acestora, astfel încât:
a) să se faciliteze integrarea socială și pe piața muncii a beneficiarilor activităților efectuate de Asociație;
b) să se îmbunătățească nivelul calității vieții beneficiarilor activităților efectuate de Asociație;
c) să fie atrași cât mai mulți voluntariîn vederea efectuării de activități specifice Asociației
Art. 4. DENUMIREA
Denumirea Asociației este „ASOCIAȚIA CED ROMÂNIA CENTRUL DE EXCELENȚĂ PRIN DIVERSITATE”, în conformitate cu Dovada de disponibilitate a denumirii nr. 81049/10.02.2010, emisă de Departamentul de Comunicare și Relații Publice al Ministerului Justiției.
Art. 5. SEDIUL
5.1. Sediul Asociației este în Eforie Nord, Str. Dorobanților nr. 1, Hotel Mirage, camera 8, parter, jud. Constanța, cod poștal 905350.
5.2. Sediul Asociației poate fi schimbat pe baza hotărârii Consiliului Director.
5.3. Adresa de corespondență a Asociației este: București, Șos. Morarilor nr. 2, corp C26, parter, cam. 8, Sector 2, cod poștal 022452.
Art. 6. DURATA
Asociația CED ROMÂNIA CENTRUL DE EXCELENȚĂ PRIN DIVERSITATE se constituie pe durată nedeterminată.
Art. 7. PATRIMONIUL
7.1. Patrimoniul social al Asociației este alcătuit dintr-un capital inițial, în valoare de 1.000 RON.
7.2. Întregul patrimoniu va fi evidențiat și păstrat în conformitate cu legislația română în materie, pe numele Asociației și va fi folosit exclusiv pentru realizarea obiectivelor acesteia.
7.3. Patrimoniul social inițial al Asociației se completează cu dobânzile și dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiții legale, dividendele Societăților înființate de Asociație, cotizațiile membrilor Asociației, donații, sponsorizări sau legate, venituri realizate din activități economice directe, resurse obținute de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale, precum și alte venituri prevăzute de lege.
Art. 8. CONDUCEREA ȘI CONTROLUL ASOCIAȚIEI
8.1. Organele de conducere, administrare și control ale Asociației sunt:
a) Consiliul Director;
b) Adunarea Generală a Asociaților.
8.2. Consiliul Director este compus din:
a) Dna [redactat]
b) Dl. [redactat]
c) Dna [redactat]
8.3. Adunarea Generală este organul de conducere, alcătuit din totalitatea asociaților, fiind compusă din:
a) Dna [redactat]
b) Dl. [redactat]
c) Dna [redactat]
d) Dl. [redactat]
e) Dna [redactat]
f) Dna [redactat]
Art. 9. MODUL DE DOBÂNDIRE ȘI DE PIERDERE A CALITĂȚII DE ASOCIAT
9.1. Poate deveni membru al Asociației orice persoană fizică sau juridică română sau străină care formulează o cerere scrisă de aderare la Asociație și declară că este de acord să respecte conținutul Statutului al Asociației.
9.2. Calitatea de membru al Asociației se poate pierde prin:
a) renunțare la calitatea de membru al Asociației, prin formularea unei cereri scrise de renunțare la calitatea de membru;
b) prin retragerea calității de membru al Asociației, de către Adunarea Generală, cu majoritate simplă, în cazul în care membrul căruia i se retrage această calitate a desfășurat activități de orice natură, care au produs prejudicii morale și materiale Asociației.
Art. 10. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE ASOCIAȚILOR
10.1. Asociații au următoarele drepturi:
a) să participe la Adunarea Generală a Asociaților;
b) să participe sau să refuze participarea la activitățile desfășurate de Asociație;
c) să propună noi tipuri de activități și obiective pentru Asociație;
d) să aleagă și să fie aleși în organele de conducere ale Asociației.
10.2. Asociații au următoarele obligații:
a) să respecte prevederile legale în vigoare pe durata efectuării activităților în cadrul sau/și în numele Asociației;
b) să respecte prevederile Statutului Asociației;
c) să nu aducă, prin conduita lor, prejudicii morale sau materiale Asociației sau beneficiarilor activităților efectuate de Asociație.
Art. 11. CATEGORIILE DE RESURSE PATRIMONIALE ALE ASOCIAȚIEI
11.1. Veniturile Asociației provin din:
a) cotizațiile membrilor;
b) dobânzile și dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiții legale;
c) dividendele societăților reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, înființate de Asociație;
d) venituri realizate din activități economice directe;
e) donații, sponsorizări sau legate;
f) resurse obținute de la bugetul de stat sau de la bugetele locale;
g) orice alte venituri prevăzute de lege.
11.2. Asociația poate înființa societăți reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Dividendele obținute de către Asociație din activitatea acestor societăți, dacă nu se revinvestesc în aceeași societate, se folosesc în mod obligatoriu pentru realizarea scopului Asociației.
11.3. Asociația poate desfășura orice alte activități economice directe, dacă acestea au caracter accesoriu și sunt în legătură cu scopul Asociației.
Art. 12. CHELTUIELILE ASOCIAȚIEI
12.1. Principalele cheltuieli ale Asociației sunt:
a) salarii și adaosuri la salarii
b) indemnizații, prime și premii;
c) procurări de mijloace necesare îndeplinirii scopului Asociației;
d) chirii, dobânzi, taxe, comisioane bancare;
e) cazare, masă, transport;
f) apă, canal, salubritate;
g) energie electrică, termică și gaze naturale;
h) alte cheltuieli.
12.2. Cheltuielile se efectuează potrivit prevederilor bugetului de venituri și cheltuieli.
12.3. Salariile, indemnizațiile și alte drepturi bănești ale personalului se stabilesc în limitele bugetului de venituri și cheltuieli.
12.4. Consiliul Director poate dispune plata de premii, gratificații și altele asemenea din disponibilitățile existente.
12.5. Exercițiul economico-financiar începe la data de 1 ianuarie și se încheie la data de 31 decembrie ale fiecărui an.
Art. 13. FILIALE
13.1. Asociația își poate constitui filiale, ca structuri teritoriale, pe baza hotărârii Adunării Generale a Asociaților, prin care li se alocă un patrimoniu.
13.2. Filiala este condusă de un Consiliu Director propriu, alcătuit din cel puțin 3 membri.
13.3. Filiala este entitate cu personalitate juridică, putând încheia, în nume propriu, acte juridice de administrare și de conservare în condițiile stabilite de Consiliul Director prin statutul său și poate încheia acte juridice de dispoziție, în numele și pe seama Asociației, numai pe baza hotărârii prealabile a Consiliului Director al Asociației.
Art. 14. ATRIBUȚIILE ORGANELOR DE CONTROL ALE ASOCIAȚIEI
14.1. Consiliul Director asigură punerea în executare a hotărârilor Adunării Generale.
14.2. Consiliul Director poate fi alcătuit și din persoane din afara Asociației, în limita a cel mult o treime din componența sa.
14.3. În exercitarea competenței sale, Consiliul Director:
a) prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri și cheltuieli, bilanțul contabil, proiectul bugetului de venituri și cheltuieli și proiectul programelor Asociației;
b) încheie acte juridice în numele și pe seama Asociației;
c) stabilește organigrama și politica de personal ale Asociației;
d) îndeplinește orice alte atribuții prevăzute în Statut sau stabilite de Adunarea Generală;
e) hotărăște, dacă este cazul, schimbarea sediului Asociației;
f) decide deschiderea și/sau închiderea conturilor bancare ale Asociației;
g) stabilește modalitatea de alocare a bugetului Asociației;
h) aduce la îndeplinire modificările Statutului Asociației;
i) supraveghează înregistrarea și ținerea registrelor, a registrului contabil și/sau orice alte documente pe care Asociația are obligația de a le întocmi și de a le păstra în conformitate cu legislația aplicabilă;
j) stabilește cumpărarea, în orice mod, vânzarea, închirierea, schimbul sau dispoziunea în orice mod de oricare din bunurile Asociației, indiferent de valoarea acestora;
k) decide încheierea de polițe de asigurare referitoare la personal, bunuri și răspunderea civilă a Asociației;
l) decide contractarea sau acordarea de împrumuturi, garantate sau negarantate, indiferent de valoarea acestora sau de modul de garantare;
m) decide ipotecarea, gajarea, grevarea cu sarcini și orice alte drepturi sau obligații a oricăruia din activele Asociației, indiferent de valoarea acestora, în beneficiul terților, acordând garanții oricărei terțe persoane;
n) aprobă negocierea și încheierea în numele Asociației, a oricărui contract, înțelegeri sau acord care obligă Asociația sau să delege această atribuție, după cum va considera necesar;
o) aprobă negocierea și utilizarea de către Asociație a oricărui instrument financiar, contract sau înțelegere cu o instituție financiară, indiferent de valoarea acestora;
p) asigură îndeplinirea deciziilor Adunării Generale a Asociației;
q) exercită atribuțiile delegate de Adunarea Generală a Asociației;
r) exercită orice alte atribuții și să îndeplinească orice alte acte și fapte în legătură cu administrarea Asociației, pe care pe care legea, Statutul sau administrarea înțeleaptă a Asociației le impune și care nu sunt încredințate în mod expres prin lege sau Statut Adunării Generale a Asociației.
14.4. Consiliul Director poate delega atribuțiile sale unui Președinte, fără restricții legate de cetățenie sau naționalitate.
14.5. Asociația va fi angajată deplin prin semnătura Președintelui.
14.6. Consiliul desemnează Președintele cu majoritate simplă.
14.7. Fiecare membru al Consiliului are dreptul la un vot.
14.8. Președintele este desemnat pe o perioadă de 3 ani, cu puteri depline, cu posibilitatea de a fi revocat sau reales, fără limitarea numărului de mandate.
14.9. Este desemnată în calitate de Președinte:
Dna [redactat], cetățean român, [redactat].
14.10. Președintele este împuternicit să angajeze pe deplin Asociația în orice relație contractuală și comercială și/sau în conformitate cu autorizațiile primite și respectând deciziile Adunării Generale a Asociației și ale Consiliului Director.
14.11. Președintele are dreptul de a reprezenta și de a angaja în mod valabil Asociația în relațiile cu terțe persoane și de a delega, pe o perioadă determinată, oricărei persoane fizice sau juridice pe care o consideră potrivită, în limita atribuțiilor sale, toate sau o parte din atribuțiile legate de activitatea curentă și de deciziile investiționale ale Asociației. În acest caz, Președintele va determina limitele competențelor persoanei astfel împuternicite și va verifica îndeplinirea de către persoana desemnată a puterilor delegate, rămânând răspunzător în fața Adunării Generale a Asociației pentru actele și faptele persoanei desemnate de el.
14.12. Odată investit, Președintele primește următoarele atribuții, în toate situațiile de mai jos, semnătura sa fiind deplin opozabilă Asociației:
să încheie orice acte juridice pe seama Asociației;
să deschidă și/sau să închidă conturile bancare ale Asociației;
să hotărască modalitatea de alocare a bugetului Asociației;
să aducă la îndeplinire modificările Statutului Asociației;
să cumpere/achiziționeze în orice alt mod, să vândă, să închirieze, să schimbe sau să dispună în orice mod de oricare din bunurile Asociației, indiferent de valoarea acestora;
să încheie polițe de asigurare referitoare la personal, bunuri și răspunderea civilă a Asociației;
să contracteze sau să acorde împrumuturi, garantate sau negarantate, indiferent de valoarea acestora sau de modul de garantare;
să ipotecheze, să gajeze, să greveze cu sarcini și orice alte drepturi sau obligații oricare din activele Asociației, indiferent de valoarea acestora, în beneficiul terților, acordând garanții oricărei terțe persoane;
să deschidă și să administreze după cum va considera de cuviință conturi bancare, sau să delege această atribuție, după cum va considera necesar;
să negocieze, să aprobe și să tranzacționeze în numele Asociației, după cum va considera de cuviință, orice contract, înțelegere sau acord care obligă Asociația sau să delege această atribuție, după cum va considera necesar;
să negocieze, să aprobe și să tranzacționeze în numele Asociației orice instrument financiar, contract sau înțelegere cu o instituție financiară indiferent de valoarea acestora, după cum va considera necesar;
să respecte și să asigure îndeplinirea deciziilor Adunării Generale a Asociației și ale Consiliului Director;
să exercite atribuțiile delegate de Adunarea Generală a Asociației ori de câte ori legea permite o astfel de delegare;
să exercite orice alte atribuții și să îndeplinească orice alte acte și fapte în legătură cu administrarea Asociației, pe care pe care legea, Statutul sau administrarea zilnică a Asociației le impune și care nu sunt încredințate în mod expres prin lege sau statut Adunării Generale a Asociației sau Consiliului Director.
14.13. Se desemnează ca persoană unică cu drept de semnătură în bancă, fiind împuternicită să deschidă și/sau să închidă conturile bancare ale Asociației și să administreze după cum va considera de cuviință aceste conturi bancare, semnătura sa fiind pe deplin opozabilă Asociației:
Dna [redactat], cetățean român, [redactat].
14.14. Ședințele Consiliului Director pot avea loc și prin mijloace electronice de comunicare directă la distanță, iar deciziile Consiliului Director pot fi semnate de membri inclusiv cu semnătură electronică extinsă.
14.15. Membrul Consiliului Director care, într-o anumită poziție sau hotărâri ale Adunării Generale, este interesat personal sau prin soțul/soția, ascendenții sau descendenții săi, rudele în linie colaterală sau afinii săi până la gradul al patrulea inclusiv nu va putea lua parte la deliberare și nici la vot.
14.16. Dacă un membru al Consiliului Director a încălcat dispozițiile pct. 14.15., este răspunzător de daunele cauzate Asociației dacă fără votul său nu s-ar fi putut adopta hotărârea curentă.
14.17. Consiliul Director se întrunește ori de câte ori este necesar.
14.18. Convocarea Consiliului Director se face de către Președinte, iar în lipsa acestuia, de către înlocuitorul său, cu cel puțin 2 zile înainte de data fixată.
14.19. Consiliul Director deliberează, în mod valabil, în prezența a 2/3 din numărul membrilor săi și adoptă hotărâri cu o jumătate plus unu din voturi.
14.20. Deliberările și hotărârile Consiliului Director se consemnează în procese-verbale încheiate cu ocazia fiecărei ședințe, de către un secretar desemnat dintre membrii Consiliului.
14.21. Consiliul Director își poate elabora un regulament intern de funcționare.
14.22. Deciziile Consiliului Director, contrare legii sau Statutului Asociației, pot fi atacate în justiție de către oricare dintre membrii Consiliului care nu au luat parte la ședință sau care au votat împotrivă și au cerut să se însereze aceasta în procesul-verbal de ședință, în termen de 15 zile de la data când au luat cunoștință despre hotărâre sau de la data când a avut loc ședința, după caz.
14.23. În caz de descompletare, funcțiile rămase libere în Consiliul Director se completează prin hotărârea Adunării Generale.
14.24. Completarea funcțiilor rămase libere se face în cel mult 60 zile de la descompletare.
14.25. Competența Adunării Generale cuprinde:
a) stabilirea strategiei și a obiectivelor generale ale Asociației;
b) aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli și a bilanțului contabil;
c) alegerea și revocarea membrilor Consiliului Director;
d) alegerea și revocarea cenzorului sau, după caz, a membrilor comisiei de cenzori;
e) înființarea și desființarea de filiale;
f) modificarea Statutului Asociației;
g) dizolvarea și lichidarea Asociației, precum și stabilirea destinației bunurilor rămase după lichidare;
h) orice alte atribuții prevăzute în lege sau în Statut.
14.26. Adunarea Generală se întrunește cel puțin o dată pe an și are drept de control permanent asupra Consiliului Director.
14.27. Regulile privind organizarea și funcționarea Adunării Generale a Asociaților sunt următoarele:
a) Adunarea generală poate avea loc și prin mijloace electronice de comunicare directă la distanță, iar hotărârile Adunării Generale pot fi semnate de către asociați inclusiv cu semnătură electronică extinsă;
b) Hotărârile asociaților se iau în Adunarea Generală a Asociaților;
c) Votarea în Adunarea Generală a Asociaților se poate face și prin corespondență;
d) Adunarea Generală decide prin votul reprezentând majoritatea absolută a asociaților;
e) Pentru hotărârile având ca obiect modificarea Statutului este necesar votul tuturor asociaților;
f) Fiecare asociat are dreptul la un vot;
g) Un asociat nu poate exercita dreptul său de vot în deliberările adunărilor asociaților referitoare la aporturile sale în natură sau la actele juridice încheiate între el și Asociație;
h) Dacă adunarea legal constituită nu poate lua o hotărâre valabilă din cauza neîntrunirii majorității cerute, adunarea convocată din nou poate decide asupra ordinii de zi, oricare ar fi numărul de asociați.
14.28. Asociatul care, într-o anumită problemă supusă hotărârii adunării generale, este interesat personal sau prin soțul/soția, ascendenții sau descendenții săi, rudele în linie colaterală sau afinii săi până la gradul al patrulea inclusiv nu va putea lua parte la deliberare și nici la vot.
14.29. Asociatul care încalcă dispozițiile pct. 14.28. este răspunzător de daunele cauzate Asociației dacă fără votul său nu s-ar fi putut obține majoritatea cerută.
14.30. Hotărârile luate de Adunarea Generală în limitele legii și ale Statutului sunt obligatorii chiar și pentru membrii asociației care nu au luat parte la adunarea generală sau au votat împotrivă.
14.31. Hotărârile Adunării Generale, contrare legii sau dispozițiilor cuprinse în Statut, pot fi atacate în justiție de către oricare dintre asociații care nu au luat parte la Adunarea Generală sau care au votat împotrivă și au cerut să se însereze aceasta în procesul-verbal de ședință, în termen de 15 zile de la data când au luat cunoștință despre hotărâre sau de la data când a avut loc ședința, după caz.
Art. 15 DIZOLVAREA ȘI LICHIDAREA ASOCIAȚIEI
15.1. Asociația „ASOCIAȚIA CED ROMÂNIA CENTRUL DE EXCELENȚĂ PRIN DIVERSITATE” se va dizolva:
I. De drept prin:
a) realizarea sau, după caz, imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost constituită, dacă în termen de 3 luni de la constatarea unui astfel de fapt nu se produce schimbarea acestui scop;
b) imposibilitatea constituirii adunării generale sau a consiliului director în conformitate cu statutul asociației, dacă această situație durează mai mult de un an de la data la care, potrivit statutului, adunarea generală sau, după caz, consiliul director trebuia să se constituie;
c) reducerea numărului de asociați sub limita fixată de lege, dacă acesta nu a fost complinit timp de 3 luni.
II. Prin hotărâre judecătorească, la cererea oricărei persoane interesate, atunci când:
a) scopul sau activitatea Asociației a devenit ilicită sau contrară ordinii publice;
b) realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;
c) Asociația urmărește alt scop decât cel pentru care s-a constituit;
d) Asociația a devenit insolvabilă;
e) nu mai obține autorizațiile prealabile necesare pentru desfășurarea activității, potrivit legii;
f) la cererea Ministerului Public sau a Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, în cazul necomunicării datelor de identificare ale beneficiarului real în termen legal.
III. Prin hotărâre a adunării generale. În termen de 15 zile de la data ședinței de dizolvare, hotărârea adunării generale se depune la judecătoria în a cărei circumscripție își are Asociația sediul, pentru a fi înscrisă în registrul asociațiilor și fundațiilor.
15.2. În cazul dizolvării Asociației în modalitățile prevăzute mai sus la art. 15.1.I și 15.1.II, lichidatorii se numesc de instanța judecătorească. În cazul dizolvării Asociației în modalitatea prevăzută mai sus la art. 15.1.III, lichidatorii vor fi numiți de către adunarea generală prin hotărârea de dizolvare.
15.3. Odată cu numirea lichidatorilor, mandatul Consiliului Director încetează. Lichidatorii vor putea fi persoane fizice sau persoane juridice, autorizate în condițiile legii.
15.4. Lichidatorii efectuează inventarul imediat după la intrarea în funcție și încheie un bilanț care să constate starea de activ al și pasivului.
15.5. Ei sunt obligați să preia și să păstreze registrele și orice alte acte ale Asociației și să țină un registru cu toate operațiunile lichidării, în ordinea datei acestora.
15.6. Lichidatorii își îndeplinesc mandatul sub controlul cenzorilor.
15.7. Lichidatorii au obligația de a continua operațiunile juridice în curs, de a încasa creanțele, de a plăti creditorii, iar dacă numerarul nu este suficient, de a transforma și restul activului în bani, procedând la vânzarea prin licitație publică a bunurilor mobile și imobile.
15.8. Lichidatorii pot realiza numai acele operațiuni noi care sunt necesare finalizării celor aflate în curs de derulare.
15.9. În cazul dizolvării Asociației, bunurile rămase în urma lichidării nu se pot transmite către persoane fizice.
15.10. Aceste bunuri pot fi transmise către persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemănător (care vor fi desemnate prin hotărârea de dizolvare, în cazul dizolvării prin hotărârea Adunării Generale a Asociației).
15.11. Dacă în termen de 6 luni de la terminarea lichidării, lichidatorii nu au reușit să transmită bunurile, ele se atribuie de instanța competentă unei persoane juridice cu scop identic sau asemănător.
15.12. Data transmiterii bunurilor este cea a întocmirii procesului-verbal de predare-primire, dacă prin acesta nu s-a stabilit o dată ulterioară.
15.13. Lichidatorii încheie operațiunile și remit celor în drept contul gestiunii numai după expirarea unui termen de 6 luni de la publicarea dizolvării Asociației.
15.14. După încheierea lichidării, lichidatorii sunt obligați ca în termen de două luni să depună bilanțul, registrul jurnal și un memoriu, să ceară radierea Asociației din Registrul Asociațiilor și Fundațiilor al instanței judecătorești în a cărei rază teritorială se află sediul Asociației și să îndeplinească toate procedurile de publicare și radiere prevăzute de lege. Lichidatorii sunt obligați să îndeplinească toate procedurile pentru publicarea lichidării și radierea Asociației din Registrul asociațiilor și fundațiilor. Publicarea lichidării se face prin afișarea la ușa instanței în a cărei circumscripție își are sediul Asociația, în termen de două luni de la terminarea lichidării.
15.15. Dacă în termen de 30 de zile libere de la depunerea bilanțului nu se înregistrează nici o contestație, bilanțul se consideră definitiv aprobat, iar lichidatorii, cu autorizarea judecătoriei, vor remite celor în drept bunurile și sumele rămase de la lichidare, împreună cu toate registrele și actele Asociației și ale lichidării, după aceasta fiind considerați descărcați.
15.16. Asociația încetează a ființa la data radierii din Registrul asociațiilor și fundațiilor.
15.17. Radierea se face în baza actului constatator eliberat lichidatorilor, prin care se atestă descărcarea acestora de obligațiile asumate.
Art. 16 DISPOZIȚII FINALE
Prevederile prezentului Statut se completează cu dispozițiile legii.
Redactat și semnat în 2 exemplare originale, azi 27.02.2023.
Distribuie această pagina